Sparta je moje srdeční záležitost, říká Vosmík. Mluví o tlaku i ambicích

Petr Vosmík | Foto: hcsparta.cz

Na pozici generálního ředitele hokejové Sparty působí Petr Vosmík necelý rok. „Cítím jednoznačně velkou odpovědnost. Sparta je pro mě srdeční, emoční záležitost. Nikdy mi nebyla lhostejná a teď cítím velkou zodpovědnost za její směřování," říká nejvýše postavený muž holešovického klubu v obsáhlém rozhovoru pro Hokej.cz

Máte za sebou necelý rok v pozici generálního ředitele Sparty, jak se za ním ohlížíte?
Bylo to pro mě hodně intenzivní období. V představenstvu Sparty nejsem nováček, nicméně propojení vrcholového sportu a businessu je pro mě kariérně hodně zajímavá a specifická disciplína. Spolupráce s kolegy v novém vedení každopádně funguje a děláme absolutní maximum pro to, abychom byli co nejlépe připravení na vrchol sezony.

Ačkoliv, jak sám říkáte, nejste nováčkem v představenstvu Sparty, jaká byla vaše prvotní reakce, když přišla možnost přesunout se do role generálního ředitele?
Stále jde o vrcholový management, v němž působím už mnoho let. Zároveň jsem byl vždy aktivní sportovec, navíc odmala ve všech sportech zarytý sparťan. Neváhal jsem tedy ani vteřinu. Naopak jsem byl z nabídky nadšený a zároveň vděčný za důvěru.

Vnímáte to jako odpovědnost a tlak navíc, že teď stojíte přímo v čele kolosu jménem Sparta?
Cítím jednoznačně velkou odpovědnost. Sparta je pro mě srdeční, emoční záležitost. Nikdy mi nebyla lhostejná a teď cítím velkou zodpovědnost za její směřování. Když si k tomu uvědomím, jak velkou má Sparta fanouškovskou základnu, kolik lidí zažívá stejně emotivní pocity po výhrách i zklamání po prohře jako já… Hlavně chci, aby převládaly ty pozitivní zážitky. Řídit Spartu je v tomhle ohledu úplně jiné než v případě čistě obchodní firmy.

„Sparta je pro mě srdeční, emoční záležitost."


Jaký je váš způsob vypořádávání se s tlakem?
Tlak si připouštím, ale nejsem z něj překvapený. Věřím totiž lidem kolem sebe. Nejsem v ničem sám. Jsme tým. Život mě naučil, že když je dobrý tým a fungující „kabina", tak se úspěch nakonec dostaví. Dobře fungující kolektiv dokáže zvládnout případné nepřízně osudu nebo stresové okamžiky, které se vždy dostaví.

Pomáhá vám skutečnost, že jste se v hokeji už pohyboval? Co vás v nové roli překvapilo?
Předchozí sportovní a hokejové zkušenosti jsou pro mě určitě důležité. Nevkročil jsem do úplně neznámého prostředí. Mám mezi hokejisty na všech úrovních hodně přátel a v průběhu let jsem spoustu věcí z hokejového prostředí dokázal navnímat, i když jsem nikdy nehrál na TOP úrovni. Není to úplně překvapení, ale potvrzuje se mi, že spousta věcí v týmu funguje stejně bez ohledu na to, jakou úroveň hraje.

„Tlak si připuštím, ale nejsem z něj překvapený."

Soustředíte se hlavně na obchodní záležitosti, případně jak moc zasahujete do sportovního chodu klubu a jeho sportovních záležitostí?
Moje pozice je manažerská. Hlavní oblast, kde Spartě dokážu nejvíce pomoci, je obchod a management. Samozřejmě se ale zajímám také o sportovní dění v klubu. S kolegy řeším především obchodní záležitosti ve vztahu ke sportu. Do vedení týmů ale nezasahuji. V tom máme rozdělené role a hlavní slovo má Tomáš Divíšek

Petr Vosmík

Petr Vosmík | Foto: hcsparta.cz

Jak probíhá Vaše spolupráce se sportovním úsekem, který zastupují zejména Tomáš Divíšek, Jaroslav Hlinka, případně Petr Ton?
Znám se s nimi už několik let. Spolupracovali jsme již dříve při propojení Sparty a Letňan. Pečlivě jsme si rozdělili úkoly a pravomoci, aby Sparta fungovala co nejefektivněji. Petr Ton nyní řeší především provozní záležitosti celého klubu. Na sportovní úsek se více zaměřují Tomáš Divíšek s Jardou Hlinkou. Jsme i s Jakubem Dlouhým, který má v představenstvu na starosti marketing, jeden tým, vzájemně se doplňujeme a předáváme si postřehy. Všichni máme jeden společný cíl.

„Právo veta jsme nikdy řešit nemuseli."

Řešíte spolu i odchody a příchody hráčů?
Mám o nich informace a nastavení konečných dohod samozřejmě s kolegy řeším. Rád přidám svůj názor. Ze sportovního pohledu ale mají mou plnou důvěru naši trenéři a sportovní oddělení.

Právo veta jakožto generální ředitel máte?
Právo veta jsme nikdy řešit nemuseli.

Do kabiny chodíte?
Rád nasaju její atmosféru, ale s respektem. Užívám si, když s hráči a realizačním týmem mohu sdílet emoce po utkání, ať už se dařilo nebo úplně ne. Jinak se ale držím na tribuně. Kabina je území týmu, jejich království. S hráči se raději potkávám v uvolněné atmosféře, třeba při společných aktivitách mimo stadion, kterých jsme letos uspořádali už několik. Bez kontaktu s kabinou si nedovedu vedení klubu představit.

„Život mě naučil, že když je dobrý tým a fungující „kabina", tak se úspěch nakonec dostaví."

Jak vlastně prožíváte zápasy?
Řekl bych, že jsem spíše klidný, soustředěný do hry, ale jakmile dáme gól, tak emoce dávám najevo hodně. (směje se)

Udělal jste, případně měl jste chuť po některém ze zápasů, vletět v rozčílení do kabiny?
To bych nikdy neudělal, není to můj styl. Situace si nejdříve analyzuji, pak až dělám závěry. Nejsem impulsivní člověk. Ani to k mé pozici nepatří. Navíc si nevybavuju z letošní sezony moment, kdy bych odcházel ze zápasu rozčilený. Sice jsme pár zápasů prohráli, ale po boji. Nemám hráčům co vyčítat.

„Vletět po nepovedeném zápase do kabiny? To bych nikdy neudělal."


Z pohledu obchodního, jaká je podle vás pozice hokejové Sparty, jakožto značky na trhu?
Partneři na jméno Sparta slyší. Je to velká značka s nádhernou historií a obrovským počtem fanoušků. Navíc není nikomu lhostejná. To je v tomto ohledu naše přednost oproti jiným klubům. Druhou výhodou je také silný marketing. Nabízíme jedinečné zážitky ve více než sedmnáctitisícové O2 areně, návštěvnost roste, jsme neustále vidět v médiích, fanoušky bavíme i mimo zápasy na svých silných sociálních sítích. Čím dál častěji uzavíráme partnerství na míru, vytváříme inovativní aktivace, které mají smysl a fungují. Své partnery navíc efektivně propojujeme.

Petr Vosmík

Petr Vosmík | Foto: hcsparta.cz

Takže jméno Sparta je v dnešní ekonomicky složité době při jednáních se sponzory nesporně velkou výhodou...
Peníze do sportu se shání složitě kdekoliv. Jméno Sparta ale při jednáních rezonuje velice pozitivně a díky naší tradici a možnostem máme potenciálním partnerům co nabídnout. Se zajištěním financí je vždy spousta práce. Nejde jen o to naplnit rozpočet pro A-tým a být konkurenceschopný s nejlepšími týmy v extralize. Budujeme velkou mládežnickou akademii, a právě osa Sparta – Litoměřice – Letňany potřebuje také významnou část našeho rozpočtu. Cítíme odpovědnost za hokej v Praze a Středočeském kraji, chceme vychovávat hokejové talenty i vytvářet prostor pro sportování dětí i dospělých.

Řádově kolik partnerů má vlastně kolos jménem Sparta, aby ufinancoval svůj provoz?
Jsou to vyšší desítky partnerů na různých úrovních, kterým bych rád i touto cestou poděkoval. Většina z nich jsou obrovskými hokejovými nadšenci a funguje mezi nimi velký klubismus. Držíme dlouhodobé fungující vztahy, tento rok začal úspěšně fungovat partnerský HC Sparta Business Club. Bez takových partnerů by Sparta nebyla tak silnou značkou.

„Partneři na jméno Sparta slyší. Je to velká značka s nádhernou historií."

Klub se dlouhodobě pyšní top diváckými návštěvami. Vnímáte tady ještě rezervy nebo prostor, kam se může Sparta z pohledu práce s fanoušky posunout?
Samozřejmě. Naše průměrná návštěvnost je aktuálně kolem 11,5 tisíce fanoušků na zápas. Je to skvělé číslo, blížíme se „bedně“ v hokejové Evropě. Ale O2 arena má kapacitu přes 17 tisíc a našim cílem je hlásit co nejčastěji vyprodáno. Do programu pro fanoušky tento rok hodně investujeme a snažíme se ho dělat stále nový a zajímavý. Oproti loňsku máme v průměru o 600 fanoušků na zápas víc, v tomto trendu chceme nadále pokračovat. Kolegové z marketingu odvádí skvělou práci.

Kam byste chtěl klub jakožto generální ředitel posunout vy? Jak vidíte budoucnost a směřování Sparty v horizontu pěti až deseti let?
Mým cílem je, aby Sparta hrála nadále prim nejen v extralize, ale také v mládeži. Aby byla místem, kde budou vyrůstat další generace skvělých hokejistů, pro které musíme vytvořit špičkové sportovní, zázemí. Chci, aby byla Sparta symbolem skvělé hokejové zábavy pro celou rodinu, aby nadále udávala trendy ve sportovním marketingu i společenské odpovědnosti. Nedávno jsme oslavili 120 od založení klubu a chtěl bych, aby i budoucí generace byly hrdé na to, kam se Sparta v hokejové historii dále posunula.

RSS | Kontakt | Všeobecné obchodní podmínky a pravidla | Cookies | Nastavení soukromí | Ochrana osobních údajů | Sledování streamů | Reklama - Provozovatel BPA sport marketing a.s. ve spolupráci s eSports.cz, s.r.o.

ISSN 1214-5718 | dotazy na redakci: redakce@hokej.cz, obchod/reklama: obchod@hokej.cz, technický provoz: webmaster@hokej.cz