Děkovačka Olomouce | Foto: Jakub Šustr
31. října 11:00
Dominik DubovčiLidé na nich tvoří, komunikují a baví se několik hodin denně. Díky Facebooku, Instagramu a X ale mohou také fandit svému oblíbenému extraligovému týmu. Fanouškovské komunity tedy mají velkou sílu, a proto jsme se již podruhé pustili do počítání a zajímavých srovnání napříč soutěží.
Průměrný hokejový klub nejvyšší české soutěže má na sociálních sítích X, Facebook a Instagram dohromady přes 86 tisíc fanoušků. Detailní srovnání extraligových celků jsme poprvé přinesli již předloni (ZDE) a po dvou letech je čas na další díl.
Začněme Twitterem, neboli X. HC Sparta Praha může v 280 znacích oslovit přes 15 tisíc lidí. Zdravíme do Slovanu Liberec, který má 11 tisíc sledujících... Ale ano, fotbalová Sparta je s necelými 80 tisíci jinde.
Zajímavé je, že Jakub Koreis by se s 15 tisíci sledujících umístil mezi extraligovými kluby druhý. K poslednímu hokejovému Liberci je ovšem potřeba dodat, že jejich původní twitterový účet s téměř osmi tisíci fanoušků byl v roce 2021 zablokován, a tak museli Tygři založit nový profil.
1. TELH – 26 700
1. HC Sparta Praha – 15 000
2. HC Dynamo Pardubice – 13 000
3. HC Kometa Brno – 11 000
4. HC Oceláři Třinec – 8 000
5. HC Škoda Plzeň – 7 500
6. HC Vítkovice Ridera – 7 000
7. Mountfield HK – 6 500
8. Rytíři Kladno – 6000
9. HC Energie Karlovy Vary – 5 800
10. HC Verva Litvínov – 5 500
11. HC Olomouc – 5 500
12. Banes Motor České Budějovice – 4 500
13. BK Mladá Boleslav – 4 200
14. Bílí Tygři Liberec – 2160*
Čísla jsou platná k říjnu 2024 a u všech tří sociálních sítí platí, že první tři mužstva tabulek se mohou chlubit nadprůměrnými čísly oproti zbytku extraligy.
Největší přízeň má hokej na Facebooku. Platformě, která je nejstarší (založena 2004) a nejrozšířenější. I díky tomu má například Jaromír Jágr skoro 700 tisíc sledujících. Tedy víc než celá soutěž.
Facebooky klubů ale za dva roky vyrostly průměrně vždy o dva tisíce lajků (Třinec dokonce o sedm). Premiantem je zde Kometa s číslem 131 000. Šestimístné kombinace dosáhla jako jediná a s nadsázkou můžeme říct, že této stránce dal lajk každý třetí obyvatel Brna.
Jižní Moravu následují Sparta s Pardubicemi a Plzní, všechny tyto kluby ještě sleduje přes padesát tisíc „Facebookařů“. Na opačném konci tabulky najdete Mladou Boleslav, oproti Twitteru se poměrně propadli Mountfield HK s Olomoucí.
1. HC Kometa Brno – 131 000
2. HC Sparta Praha – 99 000
3. TELH – 70 000
3. HC Dynamo Pardubice – 66 000
4. HC Škoda Plzeň – 52 000
5. HC Vítkovice Ridera – 49 000
6. Banes Motor České Budějovice – 40 000
7. HC Oceláři Třinec – 46 000
8. Rytíři Kladno – 38 000
9. Bílí Tygři Liberec – 36 000
10. HC Verva Litvínov – 31 000
11. HC Energie Karlovy Vary – 29 000
12. Mountfield HK – 23 000
13. HC Olomouc – 18 000
14. BK Mladá Boleslav – 12 000
Foto: Markéta Křížová, hc-kometa.cz
Jak jsou na tom ale kluby na Instagramu? O první místo v Česku se přetahují celky z dvou největších tuzemských měst. Vítězem je podruhé Sparta s cifrou 69 500. Zato takový David Pastrňák se na Instagramu může chlubit 752 tisíci fans.
Chválihodnou práci ovšem za sebou mají v Praze a Pardubicích – Dynamu i Spartě přibylo za dva roky shodně přes 21 tisíc followers! Třinci pak třináct a zbytku extraligy vždy zhruba pět tisíc. Proměnilo se nám pořadí v druhé části tabulky.
1. TELH – 81 800
1. HC Sparta Praha – 69 500
2. HC Kometa Brno – 50 500
3. HC Dynamo Pardubice – 50 300
4. HC Škoda Plzeň – 36 000
5. HC Oceláři Třinec – 35 000
6. Bílí Tygři Liberec – 32 500
7. Rytíři Kladno – 28 000
8. Mountfield HK – 24 600
9. HC Vítkovice Ridera – 23 800
10. Banes Motor České Budějovice – 21 800
11. HC Energie Karlovy Vary – 20 700
12. HC Verva Litvínov – 19 400
13. HC Olomouc – 18 800
14. BK Mladá Boleslav – 13 300
Kdyby se tedy rozdávaly pomyslné ceny za sociální sítě, kdo by ovládl celkové součty? Díky náskoku na Facebooku je to těsně Kometa Brno, která atakuje hranici 200 000! Naopak poslední končí středočeští Bruslaři.
Oproti žebříčku z roku 2022 jinak Kladno přeskočilo Liberec a Mountfield zdolal Karlovy Vary, které jako jediné stagnovaly.
1. HC Kometa Brno – 192 500
2. HC Sparta Praha – 183 500
3. TELH – 178 500
3. HC Dynamo Pardubice – 129 300
4. HC Škoda Plzeň – 95 500
5. HC Oceláři Třinec – 89 000
6. HC Vítkovice Ridera – 79 800
7. Rytíři Kladno – 72 000
8. Bílí Tygři Liberec – 70 700
9. Banes Motor České Budějovice – 66 300
10. HC Verva Litvínov – 55 900
11. Mountfield HK – 54 100
12. HC Energie Karlovy Vary – 49 700
13. HC Olomouc – 42 300
14. BK Mladá Boleslav – 29 500
Pokud tedy patříte mezi fanoušky hokeje, nezapomeňte sledovat svůj oblíbený klub na sítích. A rovnou si mezi oblíbené přidejte oficiální profil Tipsport extraligy – ať už na Facebooku, Instagramu či Twitteru (viz. odkazy).
V porovnání s kluby by se Facebook TELH zařadil na třetí místo, ale extraligový Instagram by s více než 80 tisíci porazil i první Spartu, stejně jako Twitter s 27 tisíci.
Svůj Twitter (105 000) a Facebook (142 000) má navíc také web Hokej.cz!
Michal Gut slaví gól do sítě Hradce Králové | Foto: Matyáš Rjabi, hcverva.cz
ISSN 1214-5718 | dotazy na redakci: redakce@hokej.cz, obchod/reklama: obchod@hokej.cz, technický provoz: webmaster@hokej.cz