Ráda překračuju zdánlivé limity, říká generální ředitelka Komety Hana Cahová

Hana Cahová | Foto: Vít Golda, hc-kometa.cz

19. prosince 18:14

hokej.cz

Ve své funkci je teprve necelé tři měsíce, ale s „ředitelováním“ a vlastně i Kometou už má několikaleté zkušenosti. V následujícím rozhovoru vás seznámíme s Hanou Cahovou, která popisuje svou roli v brněnském klubu.

Můžete čtenářům přiblížit, co pozice generální ředitelky Komety Brno obnáší?
Na úvod bych ráda podotkla, že ve vedení Komety se jedná o novou funkci. V předešlé organizační struktuře byste tuto pozici nenašli, nicméně měnící se trendy, potřeby, a především pravděpodobné budoucí výzvy vedly ke vzniku této role, které jsem se začátkem října velmi ráda ujala. Tomu samozřejmě předcházelo několik dlouhých rozhovorů a debat s majitelem klubu Liborem Zábranským a dalšími zainteresovanými osobami. Mým cílem mimo jiné je posunout Kometu ještě o kousek dál, pomoct klubu v dalším progresu a zároveň ručit za co nejvyšší efektivitu procesů. 

O co se můžete opřít? 
Optikou hokejového klubu se nacházíme v době, která přináší spoustu obchodních a marketingových příležitostí, ale stejně tak rostou i nároky a požadavky na samotný klub a všechny jeho členy. A dnes to, stejně jako u kluků na ledě, není pouze o pár jednotlivcích. Na úspěch můžete pomýšlet jedině tehdy, pokud máte k dispozici dobře sehraný, spolupracující a navzájem se doplňující tým. Já věřím tomu, že jsem na základě svých dosavadních zkušeností a schopností vhodným dílkem do pomyslné komeťácké skládačky.

„Měnící se trendy, potřeby, a především pravděpodobné budoucí výzvy vedly ke vzniku této role, které jsem se začátkem října velmi ráda ujala.“

Na zmiňovaném postu jste tedy necelé tři měsíce, jak probíhá vaše orientace v jednotlivých procesech?
Určitě bych měla zmínit, že mé propojení s Kometou není úplnou novinkou, neboť jsem v minulosti působila na pozici marketingové a obchodní ředitelky. Šlo o období od roku 2009, kdy se Kometa stala extraligovým týmem. Byla jsem u zrodu spousty projektů, z nichž si brněnský fanoušek jistě vybaví například několik úspěšných a „sladkých“ ročníků Dortiády nebo populární projekt Jižní Morava – Království Komety. Před začátkem sezony 2013/2014 jsem pak odešla na mateřskou dovolenou. Na jednu stranu si můžete říct, že už je to dávno, na druhou stranu spousta lidí z „mého“ období v klubu stále působí, takže nyní navazujeme na něco, co započalo již tehdy.

Jsou některé z projektů stále aktuální?
Ano, za všechny můžu zmínit právě Království Komety, v rámci kterého je klub propojen s obcemi, městy a městskými částmi po celé jižní Moravě. Mám velkou radost, když vidím, že na základech, které jsme položili před 15 lety, dnes stojí funkční stavba a bez obav se mohou přidávat další a další patra. A abych odpověděla na váš původní dotaz, orientace a získávání informací probíhá samozřejmě za pochodu. Postupně se dostávám do hloubky a získávám detailnější vhled. To se nestane ze dne na den. Navíc hokejové prostředí je velmi dynamické, takže neustále přichází nové impulsy, které je potřeba brát v potaz či na ně přímo reagovat. V tom je toto odvětví svým způsobem náročné, ale zároveň tak krásné a atraktivní. Jsem člověk, který miluje výzvy a rád překračuje zdánlivé limity.

Hana Cahová v roce 2010 dekoruje za záchranu dítěte prvního hrdinu Království Komety, pana Teodora Lipku

Hana Cahová v roce 2010 dekoruje za záchranu dítěte prvního hrdinu Království Komety, pana Teodora Lipku | Foto: Michal Eger, hc-kometa.cz

Prozradíte, čemu jste se pracovně věnovala v mezidobí bez Komety?
Časová náročnost, kterou obnáší plnohodnotné fungování na vedoucí pozici ve sportovním klubu a moje tehdejší rodinná situace mi nedovolily okamžitý návrat po mateřské dovolené. Před nástupem mé dcery do školky jsem se tedy částečně věnovala výuce anglického jazyka a mohla tak zhodnotit své studium na pedagogické fakultě, se kterým jsem souběžně absolvovala studium tělesné výchovy na Fakultě sportovních studií. Když byly dceři 4 roky, oslovil mě kamarád a přizval mě ke svému projektu jako spolutvůrce nově vznikajícího zdravotnického zařízení dlouhodobé ošetřovatelské péče tady v Brně, kde jsem působila jako ředitelka. Zpočátku to bylo především o dohledu nad dokončením kompletní rekonstrukce třípatrové budovy, náboru nového personálu včetně lékařů a obsazení všech 90 lůžek vhodnými pacienty.

Co následovalo poté?
Se zahájením provozu šlo o řízení zhruba 70 zaměstnanců a dohled nad celkovým chodem s ohledem na ekonomickou stránku. Po následné změně majitele včetně organizační struktury jsem přijala nabídku svého bývalého jednatele a začala jsem pracovat na pozici marketingové manažerky ve společnosti působící v oblasti zdravotnictví. Zde jsem řídila svůj tým, a navíc jsem byla zpět v oblasti marketingu. Pak přišla nabídka od Libora Zábranského, kterou jsem po několika měsících jednání přijala.

„Mění se doba, ve které žijeme nebo některé společenské trendy, ale Kometa představuje stále stejné hodnoty.“

Napadá vás něco, co je po vašem příchodu do Komety vyloženě jinak než dříve?
Od majetkového vstupu Libora Zábranského do klubu byly jasně definovány cíle, a za těmi se vždycky šlo. Kometa je tradičním klubem, který má bohatou historii, přidala řadu novodobých úspěchů A-týmu i mládeže, a těší se z neuvěřitelné fanouškovské podpory. Mění se doba, ve které žijeme nebo některé společenské trendy, ale Kometa představuje stále stejné hodnoty. Jde o životní styl, emoce a společné prožívaní radostných i těch méně příjemných pocitů. Jsme v tom s fanoušky společně, od těch nejmenších, až po dospělé. A to stejné se týká i našich partnerů, jejichž podpory si velice vážíme. Kometa je však v mnoha ohledech i klubem průkopnickým a je moc dobře, že Libor Zábranský vycítil další potenciál, který můžeme díky novým možnostem využít. Troufám si říct, že nyní se zcela jistě některé věci začnou měnit, respektive přizpůsobovat novým potřebám.

Můžete být konkrétnější?
Zjednodušeně řečeno dochází na donastavování některých procesů či optimalizaci těch dosavadních. V praxi si můžete představit zavádění systémů nebo lépe řečeno nástrojů, které pomáhají vykonávat práci efektivněji. Ve výsledku to bude mít pozitivní vliv na marketingové aktivity, obchodní činnosti, interní komunikaci napříč všemi subjekty, které se ke Kometě pojí, a také na plánování. V kancelářích Winning Group Areny sedí ohromně šikovní a zkušení lidé, a mým úkolem je, abych jim určitou automatizací jejich práci zjednodušila. O to víc prostoru pak budou mít na kreativu a rozvíjení svých nápadů.

„V kancelářích Winning Group Areny sedí ohromně šikovní a zkušení lidé, a mým úkolem je, abych jim určitou automatizací jejich práci zjednodušila.“

Naskočila jste do rozjeté sezony, přesto se ale zeptám, jak její průběh hodnotíte ze sportovního hlediska? 
Chvíli jsem se cítila jako talisman štěstí, protože jsme od mého příchodu vyhráli pět domácích zápasů v řadě, ale teď vážně – hodnocení výkonů a postavení v tabulce přenechám sportovnímu úseku, respektive samotným hráčům a trenérům. Když se vhodí puk na led, ve mně se probudí ten pravý komeťácký fanoušek. Bedlivě sleduju průběh zápasu, silně prožívám všechny výhry i prohry, ale detailní rozbor po mně prosím nechtějte.   

Zmínila jste komeťáckého fanouška. Na závěr bych se zeptal, jak byste ho vlastně charakterizovala?
Hlasitý, věrný a zároveň náročný. Cítíte, jak moc mu na klubu záleží, proto těžce nese prohry a občas umí dát najevo nespokojenost. Na druhou stranu, když se vezete na vítězné vlně, jde o neskutečný příval energie. To vám potvrdí i každý hráč a v tom je specifikum Brna. Když je řeč o fanoušcích a blíží se Vánoce, dovolte mi všem popřát klidné prožití svátků a na viděnou na některém z blížících se zápasů.

RSS | Kontakt | Všeobecné obchodní podmínky a pravidla | Cookies | Nastavení soukromí | Ochrana osobních údajů | Sledování streamů | Reklama - Provozovatel BPA sport marketing a.s. ve spolupráci s eSports.cz, s.r.o.

ISSN 1214-5718 | dotazy na redakci: redakce@hokej.cz, obchod/reklama: obchod@hokej.cz, technický provoz: webmaster@hokej.cz