MSJ může být i v Evropě, těší IIHF. Švédsko hokejem žilo

Foto: iihf.com

(GÖTEBORG, od našeho zpravodaje) Doposud 144 tisíc prodaných vstupenek, k tomu výjimečná čísla u přímých přenosů v televizi. „Jsme spokojení," neskrývá spokojenost před vyvcholením juniorského šampionátu prezident švédské hokejové federace Anders Larsson.

Pár čísel jako důkaz úspěšné organizace?

Například hned 25 % švédského obyvatelstva vidělo v přímém přenosu čtvrtfinálový zápas se Švýcary. „Je to neskutečné. Nekoukali jen hokejoví fanoušci, ale obecně lidé napříč populací," těší Larssona.

„Pořádali jsme MSJ i v letech 2000, 2007 a 2014 a je vidět, jak od té doby turnaj roste. Za posledních deset let se udělal obrovský progres: roste návštěvnost i sledovanost," dodává. „Je velmi důležité, že se ukázalo, že se tenhle turnaj může hrát i v Evropě."

„Jsme šťastní, že jsme tady viděli i více než 3 500 kanadských fanoušků."

„Jsme šťastní, že jsme tady viděli i více než 3 500 kanadských fanoušků, kteří chodili po městě v červených dresech. Všichni v ulicích Göteborgu tak věděli, že se hraje hokej," děkuje zarytým zámořským fanouškům.

Obecně Švédové zvládli pořadatelství na jedničku, nepoznali byste rozdíl mezi juniorským a mužským šampionátem. Servis fanouškům, médiím a skautům zajišťovaly čtyři stovky dobrovolníků. „Měli jsme tolik žádostí o dobrovolničení, že jsme ani všem nemohli vyhovět," popisuje Larsson.

Toho pochopitelně nadchly i výkony domácí reprezentace, která se večer střetne s USA v boji o zlato: „Je to pro nás velký den. Do budoucna to pro švédský hokej bude hodně znamenat. Nejen z obchodního hlediska, ale hlavně díky tomu, že hokej teď budou chtít hrát další kluci a holky."

„Je to pro nás velký den. Do budoucna to pro švédský hokej bude hodně znamenat."

Švédům vysekl za MSJ poklonu také prezident IIHF Luc Tardif: „Švédsko je hokejová země. Potvrdilo se, že to platí i pro juniorský hokej."

„Lidé z NHL mi s nadsázkou říkají, že tenhle turnaj nemají rádi, protože sledovanost NHL kvůli tomu klesá. Za to jsem samozřejmě rád," usmívá se Tardif. „Dřív v Evropě nebýval tak velký zájem o MSJ, jaký vidíme teď. Produkt se opravdu rozvinul," potvrzuje viceprezident IIHF Petr Bříza. 

RSS | Kontakt | Všeobecné obchodní podmínky a pravidla | Cookies | Nastavení soukromí | Ochrana osobních údajů | Sledování streamů | Reklama - Provozovatel BPA sport marketing a.s. ve spolupráci s eSports.cz, s.r.o.

ISSN 1214-5718 | dotazy na redakci: redakce@hokej.cz, obchod/reklama: obchod@hokej.cz, technický provoz: webmaster@hokej.cz